وکالت به سبک Dell – موکل نوازی به روش بهترین ها

وکالت به سبک Dell

وکالت به سبک Dell، عنوان مقاله ای است که در این بخش به آن پرداخته ایم. همه ما با شرکت Dell آشنا هستیم. این شرکت برای خود اصول مشتری نوازی مشخصی دارد. در این مقاله به سه اصل مهم مشتری نوازی این شرکت می پردازیم. این اصول، علاوه بر اینکه برای همه کسب و کارها مفید هستند، برای وکلا و حقوقدانان نیز اهمیت دارند. 

اصل اول: مدیریت هزینه ها

اصل اول در شرکت Dell این است که توجه ویژه ای به موجودی انبار دارد. شرکت Dell با این کار هزینه های انبارداری خود را مدیریت می کند. با مدیریت هزینه ها، قیمت محصولات شرکت پایین تر می آید و مشتریان متحمل هزینه های اضافی نمی شوند. همین موضوع می تواند به الگویی برای وکلا تبدیل شود. وکالت به سبک Dell، با مدیریت هزینه های موکل در ارتباط است. این هزینه ها می تواند هزینه های رفت و آمد به دفتر شما یا دیگر هزینه ها باشد. حتی زمانی که از موکل گرفته می شود، می تواند مدیریت شود.

شما به عنوان یک وکیل می توانید اقدامات متعددی را برای مدیریت هزینه های موکلتان انجام دهید. به عنوان مثال، از رفت و آمدهای غیرضروری او جلوگیری کنید. در تعیین زمان ملاقات دقت کنید تا وقت موکل و خودتان تلف نشود. تا جایی که ممکن است، از ابزارهای نوین ارتباطی استفاده کرده و حضور فیزیکی موکل را مدیریت کنید. از بایگانی های الکترونیکی استفاده کنید تا کمترین نیاز به ارائه اسناد و مدارک و ارائه کپی آنها باشد. باز هم تکرار می کنیم: در وکالت به سبک Dell، قدم اول مدیریت هزینه های موکل است.

اصل دوم: تأمین نیاز مشتری

شرکت Dell به سلیقه و صدای مشتریانش گوش می دهد. کالاها و خدماتی که این شرکت ارائه می دهد، منطبق بر خواست واقعی مشتریان او است. وکالت به سبک Dell هم اینگونه است. فرض کنید فردی به شما مراجعه می کند و از شما می خواهد که قراردادی را برای او تنظیم کنید. بسیاری از وکلا و مشاورین حقوقی در اینجا از قراردادی آماده استفاده می کنند. نهایتاً یک سری تغییرات جزئی را در متن آن اعمال و آن را به مراجعه کننده ارائه می دهند. اما وکالت به سبک Dell یعنی شما اول کاملاً به نیاز مراجعه کننده و موکلتان گوش دهید. سپس، دقیقاً مطابق با نیاز واقعی او کارها را انجام دهید؛ نه بر اساس خواست خود.

اصل سوم: کم کردن واسطه ها

شرکت Dell واسطه های میان خود و مشتری را به حداقل رسانده است. همین موضوع باعث شده که صدای مشتری را به خوبی بشنود. در اینجا هم می توان از استراتژی شرکت Dell استفاده کرد. وکالت به سبک Dell یعنی شما کمترین واسطه ها را در جریان اطلاعات دخیل کنید. حتی از منشی نباید به عنوان واسطه جریان اطلاعات استفاده شود. این موضوع باعث می شود که ارتباطی صمیمی بین وکیل و موکل شکل گیرد. وکیل به خوبی از خواست موکل مطلع می شود و سعی می کند تا آن را برآورده سازد. وکالت به سبک Dell یکی از راه های تبدیل شدن به یک حقوقدان سه بعدی است.     

ویدئویی نیز در این رابطه تهیه شده است. در این ویدئو عرفانه محمدی مقدم از وکالت به سبک Dell گفته است. برای دیدن دیگر ویدئوهای حوزه «موکل نوازی» به این دسته بندی در سایت حقوقدانان سه بعدی مراجعه کنید. 

اشتراک گذاری: