وکیل چه کسی باشیم؟ موکلتان را خودتان انتخاب کنید

وکیل چه کسی باشیم؟

وکیل چه کسی باشیم؟ این سؤال در ابتدا بسیار عجیب به نظر می رسد. ممکن است شما با خودتان بگویید که وکلا معمولاً انتخاب می شوند. اصولاً می توانند موکلشان را بپذیرند یا از پذیرفتن پرونده او خودداری کنند. اما آیا به عنوان وکیل، می توانید تعیین کنید که می خواهید وکیل چه کسی باشید؟ در این مقاله در مورد اهمیت این موضوع بحث خواهیم کرد.

برنامه بازاریابی و برندسازی برای وکلا

در بازاریابی، مفهومی تحت عنوان ۶w وجود دارد. پاسخ دادن صحیح به همین سوال، مسیر برندسازی شما را نیز هموار می کند. این مفهوم از شش سوال بحث می کند که همه آنها با W شروع می شوند. پس، شما به عنوان وکیل باید بتوانید به شش سوال مهم پاسخ دهید.

می خواهید وکیل چه کسی باشید (Who)؟ موکلین و مخاطبین شما کجا حضور دارند (Where)؟ چه پیامی را شما به عنوان وکیل باید به او منتقل کنید (What)؟ چرا باید این پیام را به او انتقال دهید و چرا او باید به سراغ شما بیاید (Why)؟ البته این سوال با یک سوال مهم تر تکمیل می شود. چرا او نباید به سراغ شما بیاید؟ شما باید پیام خود را از طریق کدام رسانه به او انتقال دهید (Which)؟ چه زمانی باید با او ارتباط برقرار کنید (When)؟ در این مقاله، از سوال اول شروع می شود؟ دوست دارید وکیل چه کسی باشید؟

شما می خواهید وکیل چه کسی باشید؟

اینکه وکیل چه کسی هستید و می خواهید وکیل چه کسی باشید، مسیر بازاریابی شما را تغییر می دهد. همینطور، پاسخ درست به این سوال، مسیر برندسازی شخصی وکلا را نیز تعیین خواهد کرد. اولین قدم در این مسیر آن است که جامعه هدفتان را تعیین کنید. اینکه دوست دارید چه کسانی به سراغ شما بیایند. درست حدس زدید. این شما هستید که با توجه به سیگنال هایی که می دهید، موکلتان را به سمت خودتان هدایت می کنید.

برگردیم به سوال اصلی. شما دوست دارید وکیل چه کسی باشید؟ تمایل دارید موکل شما از چه طیفی باشد؟ در چه بازه سنی قرار داشته باشد؟ چه شغلی داشته باشد؟ از کدام منطقه جغرافیایی باشد؟ به لحاظ مالی در چه سطحی باشد؟ شما باید تا جایی که می توانید به سوالات مهمتان پاسخ دهید. با این کار، جامعه هدف شما مشخص می شود. حال می توانید به تمامی پنج سوال دیگر، با توجه به جامعه هدفتان، پاسخ دهید.

به این مثال توجه کنید

فرض کنید شما به سوال اول پاسخ دادید و مشخص شد که تمایل دارید وکیل چه کسی باشید. فرض کنید شما می خواهید وارد حوزه حقوق پزشکی شوید. اینجا باید به این سوال پاسخ دهید که آیا می خواهید وکیل پزشکان باشید؟ یا اینکه بنا دارید پرونده بیماران آسیب دیده از قصور پزشکان را بپذیرید؟ یا فرض کنید شما تمایل دارید پرونده هایی در حوزه حقوق بانکی را بپذیرید. در اینجا هم باید به این سوال پاسخ دهید که آیا می خواهید وکیل بانک ها باشید؟ یا اینکه بنا دارید پرونده هایی به طرفیت بانک ها را بپذیرید. همانطور که می بینید، اگر به این پرسش پاسخ درستی دهید، فعالیت های شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید، حقوقدانان سه بعدی جامعه هدف دقیقی دارند.

در همین راستا، از شما دعوت می شود ویدئوی زیر از عرفانه محمدی مقدم را ببینید. همچنین، شما می توانید دیگر ویدئوهای حوزه «برندسازی و بازاریابی» را از همین سایت مطالعه کنید.     

اشتراک گذاری: