ورود و ثبت نام

متقاعدسازی به روش همراه شدن با طرف مقابل

متقاعد سازی به روش همراه شدن با طرف مقابل چگونه است؟ مگر نه این است که متقاعدسازی یعنی طرف مقابل را به سمت خود بکشانیم؟ مگر متقاعدسازی به معنای همراه کردن طرف مقابل با خودمان نیست؟ پس چرا باید با طرف مقابل همراه شویم؟ در این مقاله، به یکی از تکنیک های بسیار مهم متقاعدسازی […]
متقاعدسازی

متقاعد سازی به روش همراه شدن با طرف مقابل چگونه است؟ مگر نه این است که متقاعدسازی یعنی طرف مقابل را به سمت خود بکشانیم؟ مگر متقاعدسازی به معنای همراه کردن طرف مقابل با خودمان نیست؟ پس چرا باید با طرف مقابل همراه شویم؟ در این مقاله، به یکی از تکنیک های بسیار مهم متقاعدسازی اشاره می شود.

متقاعدسازی با شناخت ساختار تصمیم گیری

متقاعدسازی با شناخت مراحل و نحوه تصمیم گیری طرف مقابل آغاز می شود. ابتدا باید ببینیم که طرف مقابل چگونه تصمیم می گیرد و چرا به ما می گوید «نه»؟ در ویدئوی قبلی از مجموعه ویدئوهای «مدیریت ذهن» به این موضوع پرداختیم. برای مطالعه به مطلب «جواب منفی نشنوید و متقاعد کنید» مراجعه فرمایید. بعد از شناختن دلایل «نه گفتن» می توانیم راحت تر پاسخ مثبت را از طرف مقابل دریافت کنیم.

متقاعدسازی با همراهی طرف مقابل

در این بخش به روش دیگری برای متقاعدسازی اشاره می شود. معمولاً زمانی بحث از متقاعدسازی مطرح می شود که طرف مقابل با گفته ما موافق نیست. در متقاعدسازی گفته می شود که نباید از نقطه اختلاف نظرها بحث را شروع کرد. اول بررسی کنید و ببینید که تا کجا صحبت های طرف مقابل را می پذیرید؟ تا کجا صحبت های او و نگرانی ها و دغدغه هایش برای شما قابل قبول است؟ برای متقاعدسازی ابتدا باید یکبار موارد مورد توافق را مرور کنید. سپس، می توانید وارد مباحث اختلافی شوید.

اگر در همان ابتدا وارد بحث اختلافی شوید، باعث می شود که طرف مقابل واکنش منفی نشان دهد. این کار باعث می شود که اساساً فضای تعاملی شکل نگیرد. وقتی فضا تعاملی نباشد، متقاعدسازی هم مسیر سختی را خواهد داشت.

اگر نقطه اشتراکی در مباحث جلسه نبود

ممکن است در موضوع جلسه شما هیچ نقطه اشتراکی با طرف مقابل نداشته باشید. در اینجا باید چه کرد؟ چگونه می توان این همراهی را بدست آورد و نقطه شروع ما در متقاعدسازی کجاست؟ اینجا از موضوع جلسه برای مدت کوتاهی خارج شوید. بحث را به تعامل بکشانید و سپس به موضوع ورود کنید. از محیط اتاق جلسه و انتخاب تجهیزات مناسب در آنجا بگویید. از اتفاقات مثبتی که احتمالاً در گذشته بین شما بوده صحبت کنید. اگر متعلق به منطقه جغرافیایی خاصی هستید و اگر می توانید ارتباطی در این زمینه ایجاد کنید. بعد از ورود به این فضای تعاملی، فرآیند متقاعدسازی را با استفاده از دیگر ابزارها شروع کنید. درست است که شما از متن فاصله گرفتید، اما این حاشیه ها به متن اصلی هم کمک می کنند.

ویدئوی زیر از سیدعلیرضا شکوهیان را نیز در بخش زیر مشاهده کنید. شما می توانید دیگر مطالب مربوط به «مدیریت ذهن» را هم از این بخش مطالعه کنید. با مطالعه مطالب این سایت، به جمع حقوقدانان سه بعدی بپیوندید.



نظرات

    پاسخی بگذارید