ورود و ثبت نام

موکل من کجاست؟ چگونه دقیق به هدف بزنیم؟

موکل من کجاست؟ شاید در ابتدا، این سؤال برای شما عجیب باشد. اما باید بگوییم که همین مسئله می تواند تمام زندگی حرفه ای شما را تحت تأثیر قرار دهد. فعالیتتان در فضای کاری، تعاملاتتان در زندگی شخصی و تولیدمحتوا در شبکه های اجتماعی، به پاسخ شما وابسته است. در این مقاله قصد داریم این […]
موکل من کجاست؟

موکل من کجاست؟ شاید در ابتدا، این سؤال برای شما عجیب باشد. اما باید بگوییم که همین مسئله می تواند تمام زندگی حرفه ای شما را تحت تأثیر قرار دهد. فعالیتتان در فضای کاری، تعاملاتتان در زندگی شخصی و تولیدمحتوا در شبکه های اجتماعی، به پاسخ شما وابسته است. در این مقاله قصد داریم این موضوع را به دقت بررسی کنیم.

6w را به خاطر دارید؟

اگر خاطرتان باشد، در مقاله «وکیل چه کسی باشیم؟» از مفهوم 6w بحث کردیم. این مفهوم تأثیر بسزایی در برندسازی و بازاریابی وکلا و حقوقدانان دارد. در واقع، اساس برندسازی و بازاریابی را همین مفهوم تشکیل می دهد. اولین سؤالی که باید بدان پاسخ داده می شد این بود که «چه کسی؟». مخاطب ما چه کسی است؟ بعد از آن این سوال مطرح می شود که «موکل من کجاست؟». شاید بعد از شناسایی مخاطبینمان، اینکه ببینیم آنها را کجا می توان یافت، کار سختی نباشد.

در زمان شناسایی موکلین و جامعه هدفتان، باید به برخی سؤالات پاسخ دهید. آنها در چه بازه سنی قرار دارند؟ آنها چه جنسیتی دارند؟ از کدام منطقه جغرافیایی هستند؟ تحصیلات آنها چقدر است؟ شغل آنها چیست؟ البته ممکن است بر اساس جامعه هدف شما، برخی از این سؤالات اهمیتی نداشته باشند. پس از تعیین جامعه هدف، رسیدن به اینکه «موکل من کجاست؟» کار سختی نیست. وقتی شما می دانید به دنبال چه کسی هستید، راحت می توانید او را بیابید.

به این مثال توجه کنید

فرض کنید شما جامعه هدفتان را تعیین کرده اید. شما قصد دارید بر روی حوزه حقوق پزشکی تمرکز کنید. اما بیایید قدری دقیق تر بررسی کنیم. تمرکز شما بر روی بیماران است یا پزشکان؟ فرض کنید جامعه هدف شما پزشکان را در بر می گیرد. اما پزشکان را کجا می توان یافت؟ موکل من کجاست؟ غیر از بیمارستان و مطب، حتماً می توان آنها را در همایش های تخصصی پزشکی یافت. صفحات مجازی پزشکان در شبکه های اجتماعی هم یکی از منابع مهم در بازاریابی وکلا است. شما می توانید با مهمترین مشکلات و دغدغه های بیماران و پزشکان آشنا شوید. یکی از راه های جذب مخاطب در این صفحات نوشتن نظرات تخصصی در زیر مطالب این صفحات است. به خاطر داشته باشید، حقوقدانان سه بعدی همیشه پاسخ مناسبی برای این سوال دارند که «موکل من کجاست؟».

شما می توانید ویدئوی زیر از عرفانه محمدی مقدم در این رابطه را مشاهده کنید. همچنین، سایر مطالب مربوط به «برندسازی و بازاریابی» وکلا و حقوقدانان، در این بخش از سایت قابل مطالعه است.  



نظرات

    پاسخی بگذارید