وکیل پنج ستاره با موکلین وفادار

وکیل پنج ستاره

وکیل پنج ستاره کیست؟ چه وکیلی می تواند پنج ستاره خوشرنگ را از موکل دریافت کند؟ اساساً چرا باید یک وکیل موکل نواز باشد؟ موکل نوازی یک مفهوم در علم مدیریت است یا ابداع صفحه حقوقدانان سه بعدی؟ در این مقاله و ویدئوی ارائه شده، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چرا موکل نوازی؟

وقتی از وکیل پنج ستاره بحث می کنیم، یعنی باید موکل نواز باشیم. تنها وقتی که شما موکل نواز هستید می توانید پنج ستاره خوشرنگ را از موکلتان دریافت کنید. موکل نوازی چیست؟ برای تعریف «موکل نوازی»، ابتدا باید با مفهوم «مشتری مداری» در علم مدیریت آشنا شویم. مشتری مداری را می توان ترجمه عباراتی مانند (Customer orientation)، (Customer service) و (Customer care) دانست. مشتری مداری به مجموعه اصولی برای کسب رضایت بیشتر مشتری و پاسخ مناسب به نیازهای او اطلاق می شود. با رعایت این اصول، سعی می شود تا مشتریان را به مشتریانی وفادار تبدیل کرد. به نحوی که این دست مشتریان، به سفیر برند ما تبدیل شوند. در حال حاضر، این حوزه از مفهوم مشتری مداری گذر کرده و به «مشتری نوازی» رسیده است.

وکیل پنج ستاره نیز وکیلی مشتری نواز است. حوزه موکل نوازی، به هیچ وجه مفهوم ناشناخته ای در علم مدیریت نیست. موکل نوازی معادل مشتری نوازی است که اطلاق به طیف خاصی از مشتریان ما دارد. در این حوزه کتاب های بسیار زیادی ترجمه و تألیف شده اند. صفحه حقوقدانان سه بعدی تلاش می کند تا جدیدترین یافته های این حوزه را به صورت اختصاصی ارائه دهد.

و اما یک سؤال کلیدی

آیا تا به حال موکلین شما دوباره به شما رجوع کرده اند؟ چند درصد از موکلین شما، مجدداً برای رفع مشکلات حقوقی شان به شما مراجعه می کنند؟ همین سوال، شاه بیت مبحث موکل نوازی است. ممکن است بسیاری از موکلین شما ناراضی باشند، اما خاموش. این موکلین، نارضایتی خود را با وکیل در میان نمی گذارند و شما از این ناحیه آسیب خواهید دید. اما چگونه باید مشتریانمان که همان موکلینمان هستند را راضی نگه داریم؟ چگونه باید آنها را به موکلین وفادار خود تبدیل کرد؟ برای وکیل پنج ستاره شدن، باید به این سوال پاسخ داد.

موکل مداری یا موکل نوازی؟

اگر شما بخواهید وکیل پنج ستاره باشید، حتی موکل مداری هم کافی نیست. شما باید موکل نواز باشید. اما چه تفاوتی بین موکل مداری و موکل نوازی وجود دارد؟ وکیل موکل مدار، تمام تعهدات خود در قبال موکل را به خوبی انجام می دهد. تمامی کارها در موعد مقرر و به بهترین شکل انجام می شود. اما نکته مهم اینجاست که وکیل صرفاً تعهدات خود را انجام می دهد و نه بیشتر.

وکیل موکل نواز اما از حدود تعهداتش در قبال موکل فراتر می رود. این وکیل علاوه بر انجام تعهداتش، سعی می کند تا حس مثبتی را هم به موکلش منتقل کند. بگذارید در قالب یک مثال، این تفاوت را آشکار کنیم. فرض کنید شما وکالت پرونده ای کیفری را قبول کرده اید. اگر شما موکل مدار باشید، ادله را به خوبی جمع آوری می کنید. در دادگاه به خوبی حاضر می شوید و لایحه جامعی را نیز تنظیم و ارائه می کنید. اگر شما موکل نواز باشید، یک قدم فراتر می روید. در اینجا سعی می کنید از فشار و استرس های موکلتان هم کم کنید. همین یک نکته به ظاهر ساده، مسیر فعالیت شما در وکالت و ارائه مشاوره حقوقی را دگرگون خواهد کرد. به خاطر داشته باشید، تنها وکلایی حقوقدان سه بعدی شناخته می شوند که یک وکیل پنج ستاره باشند.

برای بررسی بهتر موضوع، ویدئوی زیر را با دقت ببینید. برای مطالعه دیگر مقالات حوزه «موکل نوازی» به بخش موکل نوازی در همین سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری: