وکیل محترم؛ چرا کم پیدایی؟ فعال باش!

وکیل محترم

وکیل محترم، چرا کم پیدایی؟ اگر خاطرتان باشد، در ویدئوی «وکیل واقع بین، برند می شود!» به دو تصور اشتباه و مهم اشاره کردیم. یکی از این اشتباهات این بود که نباید تصور کنیم که دیده می شویم. در هیاهوی تبلیغاتی شرکت ها و فشار اقتصادی مردم، صرف راه اندازی دفتر باعث نمی شود که دیده شوید. شما در بین تابلوها و برندهای متعدد، گم می شوید. پس، باید تمام تلاش خود را برای دیده شدن انجام دهید.

اسکار وایلد می گوید: فقط یک چیز بدتر از این است که در مورد شما صحبت کنند. آن هم این است که اصلاً در مورد شما صحبت نکنند. بیایید قدری بیشتر در خصوص این جمله بررسی کنیم.

وکیل محترم؛ برای جلب اعتماد باید دیده شوید

وکیل محترم! یکی از راه های جلب اعتماد و برندسازی شخصی برای شما این است که دائماً دیده شوید. دائماً باید صدا و تصویر شما به مخاطبینتان برسد. آنها باید دائماً شما را در مقابل چشمان خود ببینند. برای اینکه اهمیت این موضوع برای شما روشن شود، به این مثال دقت کنید. دو وکیل را در نظر بگیرید. یک وکیل، دائماً ویدئوی آموزشی از خود در شبکه های اجتماعی منتشر می کند. وکیل دیگر در شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارد و در دفتر خود منتظر موکل است. به نظر شما موکل به کدام وکیل بیشتر اعتماد می کند؟

برای اینکه به شما اعتماد کنند، باید دائماً در کانون توجه جامعه هدفتان باشید. برای تولیدمحتوا برنامه ریزی کنید. علاوه بر حضور در جمع ها و مراسمات و همایش ها، در فضای مجازی هم فعال باشید. با این استراتژی بسیار بهتر می توانید خود را به جامعه هدفتان نشان دهید. حقوقدانان سه بعدی، در کانون توجه جامعه هدفشان هستند. پس، وکیل محترم، همیشه در کانون توجه باش تا به شخصی قابل اعتماد تبدیل شوی.

چگونه محتوا تولید کنیم؟  

تولید محتوا و خصوصاً تولید محتوای حقوقی یکی از امور دشوار است. علاوه بر اینکه محتوای شما باید به لحاظ ماهوی قوی باشد، باید به صورت درستی هم ارائه شود. اینکه شما مطالب مفید و مهمی را ارائه دهید، فقط پنجاه درصد راه را رفته اید. وکیل محترم! شما برای تولیدمحتوای حقوقی باید به بستری که در آن فعالیت می کنید هم توجه کنید. این بسترها، مقررات مربوط به خود را دارند که باید برای انتشار محتوا به آن توجه کرد.البته برخی اصول مشترک نیز وجود دارند که البته به نحوه نگارش باز می گردند.  

چند اصل مهم در تولید محتوای حقوقی 

وکیل محترم! شما برای تولید محتوای حقوقی در تمامی بسترها، باید اصول مهمی را رعایت کنید. اصل اول این است که تخصص شما باید از این محتوا به چشم بیاید. تنها چیزی که مخاطب با آن مواجه می شود، محتوای شما است. شما آنجا حضور ندارید که مطالب را ساده و مردم فهم کنید. پس، باید ساده و در عین حال فنی و تخصصی بنویسید. به نیازهای مخاطب توجه کنید. هدف شما از تولیدمحتوای حقوقی، جلب مخاطب است. پس، طبیعتاً برای جلب او باید به نیازهای او توجه کنید. 

وکیل محترم! محتوا پادشاه است. به یک مضمون باید طوری نوشته شود که مثل سخنان پادشاه باشد. این عبارات را از مردمی با پایین ترین سطح سواد تا باسوادترین ها باید بفهمند. در متن خود تبلیغ نکنید. صرفاً به بهترین شکل مطالب خود را به مخاطب ارائه کنید. همین بهترین تبلیغ برای شما است. مطلبی ارائه کنید که قابلیت ویروسی شدن داشته باشد. یک معیار ساده برای رسیدن به این محتوا وجود دارد. خودتان را جای مخاطب بگذارید. چه مطلبی را حاضر بودید برای دوستانتان هم ارسال کنید؟ همین محتوا را تولید کنید. 

سپاس از اینکه مطلب فوق با عنوان «وکیل محترم؛ چرا کم پیدایی!» از سیدعلیرضا شکوهیان را مطالعه کردید. شما می توانید مطالب مربوط به «برندسازی و بازاریابی» وکلا و حقوقدانان را از این بخش سایت مشاهده کنید.

اشتراک گذاری: